Wat leuk dat je erbij bent op woensdag 28 maart om een start te maken met ene publicatie over “Agile” en “Werken” en “Mens”. In dit bericht tref je nog wat laatste informatie over 28 maart en daarna. Het is 4 A4, best veel in het Twitter tijdperk. Lees het alsjeblieft even rustig door en doe een paar acties om je voor te stellen. Dan kunnen we de tijd woensdag meer besteden aan elkaar dan aan allerlei ‘weetjes van praktische aard’.
Voorstellen en DE ZWERM
Aanpak
Programma 28 maart
Praktisch
Later aanhaken
Vragen?
Voorstellen en DE ZWERM
Op https://www.agileonthefly.com/members/ronald-teeuw/about heb ik mij voorgesteld in DE ZWERM. Ik beschrijf daar in mijn motivatie om mee te doen aan AgileOnTheFly aan de hand van de aanloop naar 28 maart. Hoe is het zo gekomen om AgileOnTheFly te starten? Je leest dat in DE ZWERM.
De informatie is alleen toegankelijk voor de mensen die aangemeld zijn als deelnemer van DE ZWERM. Wil jij je s.v.p. ook aanmelden? Ik vind het fijn als je na aanmelding iets over jezelf wilt vertellen vastleggen. Wil je dat s.v.p. doen? Wat wil jij kwijt over jouw motivatie om mee te doen?
DE ZWERM heeft tevens toegang tot schrijven van blogs. Ik kreek al een tekst van Hans die zo geblogd (of geblurrd) kan worden.
Verder kunnen we op DE WERKPLAATS onze voorderingen bijhouden voor elkaar en de buitenwereld over de nog nader te benoemen thema’s waar onze publicatie over gaat.
Het is de moeite waard om je aan te melden (als je dat nog niet heeft gedaan) en even de tijd te nemen om jouw motivatie te verwoorden en die van anderen te lezen.
Waarnaartoe (hoe zou het eruit kunnen zien)
In mijn verbeelding stel ik mij een verzameling van uitwerkingen per thema voor (met introdictie en een reflectieve afsluiting). Verder komt veel aan op onze creativiteit en wil. We gaan verhalen ophalen, daarover schrijven en vormgeven. Allemaal creatieve uitingen waarbij we kunne experimenteren met werkvorm, vastleggen en vormgeving. Voor de uitgave van het vertrouwde boek is Leanpub is een mooi platform om het boek te publiceren en de website AgileOnTheFly kan uitgebreid worden voor digitale presentatie.
Aanpak
Op 28 maart wil ik proberen vanuit onze eigen verhalen de aanknopingspunten vinden voor de thema’s waarmee wij aan de slag gaan. Verder stel ik mij de vervolgaanpak voor waarin we:
- ons verdelen in 5 groepen, gesorteerd naar talent/belangstelling
- 5 thema’s langs de groepen laten rouleren, dus iedereen krijgt te maken met een thema
- in de bijeenkomsten een type interventie oefenen (voorbeeld met tekenen data verzamelen of met theater). Die type interventie is voorbereid door een groep met bepaalde talent/belangstelling. In de periode daarna kun je de interventie toepassen
- iedereen heeft zijn eigen netwerken (en het netwerk van zijn/haar netwerk) we gebruiken ons eigen netwerk voor dataverzameling
- verslag doen (verhaal, reflectie, theorie, praktijkaanbeveling) met de niet voor gestructureerde date analyseren en interpreteren we en doen we in een bepaalde vorm
- 4 december is het Agile Experience Event en die kunne we gebruiken om onze ervaringen te delen
- na 4 december de finishing Touch zodat het eindresultaat in januari 2019 beschikbaar is.
Programma 28 maart
Deze avond staat in het teken van kennismaken, starten, thema’s en organiseren.
17.00 Ontvangt
17.30 Maaltijd
(geef s.v.p. voor maandagavond 21.00 uur of je vegetarisch wilt eten en
geef s.v.p. ook aan als je niet mee eet)
18.00 Check in en voorstellen
Onze motivatie – storytelling
19.30 Pauze
19.45 Waar vinden we elkaar?
Groepen
Thema’s
Leren en creëren
20.30 praktisch
organisatie
afspreken/ bijeenkomsten (voorstel volgt)
20.50 check out
21.00 Tot ziens
Praktische tips
Als het goed is heb je toegang tot een Dropbox account om daarin het werk met elkaar te delen
Als je 28 maart komt en niet afgemeld hebt voor het eten staat er een NIET vegetarisch maaltijd voor jou klaar. Wil je dat anders? voor maandag a.s. 21.00 uur even een mailtje met verzoek om om te zetten in een veggie maaltijd. Eet je niet, mee, laat het ook even weten. Zo zonde.
Als je 28 maart komt: je bent aangemeld en er is ene parkeerplaats gereserveerd. Parkeren onder het gebouw. Route: https://www.capgemini.com/nl-nl/waar-zitten-we-routebeschrijvingen/
Gebouw Capgemini Leidsche Rijn is perfect bereikbaar met OV. Doe er jouw natuurlijke voordeel mee.
Na 28 komt verslag beschikbaar met lijst met deelnemers en contactgegevens, gesorteerd per groep. Kon je niet op 28 maart, neem contact op met een van die vogels.
Eenmaal aangemeld op www.agielonthefly.com geef ik jouw schrijfrechten zodat je ook kunt posten op de blogs en DE WERKPLAATS met je groep
·Ik zal na 28 maart DE WERKPLAATS zo indelen dat de gekozen thema’s herkenbaar terugkomen.
Later aanhaken
De mensen in de cc-lijst vonden het jammer dat zij 28 maar niet aanwezig konden zijn. Het is wat mij betreft mogelijk dat je later aanhaakt. Er is altijd ruimte in De ZWERM.
Aanhaken betekent dat we voortbouwen op de thema’s en de groepen die er zijn. Uit ervaring weet ik dat je er dan de volgende keer echt bij moet kunnen zijn, anders is het haast niet meer te doen.
Voor nu zie ik je als een deelnemer. Zo heb je ook al toegang tot Dropbox. Je krijgt een verslag en het is prima om snel contact op te nemen met de mensen van een bepaald groep om mee te doen met hun werkzaamheden aanloop naar de volgende bijeenkomst. Meld je ook s.v.p. even aan in De ZWERM en vertel iets over jezelf, jouw motivatie.
Vragen en besluit
Heb je nog vragen? Bel of mail gerust! Ik zal zo snel mogelijk antwoorden en houd in de week 31 maart – 8 april een digitale pauze. Je kunt natuurlijk gewoon door met posten, bijvoorbeeld op DE WERKPLAATS.
In de blurrrs en op De WERKPLAATS tref je ook het beloop naar28 maart. Afgelopen week stond in het teken van het huwelijk van Vreni (mijn dochter) met Nancy. Ik kon gelukkig ondanks herstel van griep en onder de Ibuprofen wel bij de huwelijksplechtigheid zijn. Twee blogs gaan over trouw en JA! zeggen. 28 maart voelt aan als ook een beetje JA! zeggen. Ik zie jullie woensdag a.s. of later!
Hartelijke groet,
Ronald Teeuw